Saturday, 19 March 2011

Satu pagi yang gelap...

Assalamualaikum...

     Finally! Haha! Finally dapat jgak sye on9. Dari pg td, keje semua terbengkalai gara-gara line wireless yang macam taik cicak! Kcian cicak xberslah. Maap ye.! Psst! Korang nk taw citer x? Psal mlam td.. Malam td kan, er..sebenarnye dah pg kot, dalam pukul 1 lbih mcm tu. Mse sye tgah khusyuk lg tawaddu' buat asignment Marketing, tbe-tbe lampu berkelip-kelip. Mle-mle mcam seriau jgak la. Tp bler da bnyak kali macam dah xksah pon.

     Sye ingat xde pape. Tp xlme lpas tu...sye tersentap! Tbe-tbe rse mcam nk nangis, geram, nak marah pon ade jgak. Mne tak nye, sye tgah punye syok buat asignment, tbe-tbe sunyi sepi, gelap gelite.. Korang taw kan ape yang sye cuba smpaikan? Sye nk bgtaw, malam td BLACKOUT mse sye tgah buat asignment! Dah la lappy xpasang batery, asignment xsave lg, mne xrse nak mengamuk ala-ala hulk.

     So, dgan pantas dan cekapnye sye cpat-cpat merabe-rabe capai bateri lappy, pasang then teros on! Fuh! Dengan harapan, lappy tgah pending, so, ape yang sye buat masih dalam keadaan selamat. Haha! Bukan maen positive lagi fikiran. (contohilah sye). :-) Tp, malang xberbau, segala bnde alah yang sye taip dah pon hilang entah ke mne. Macam nk terkeluar jantung di buat nye. Huhu. (padahal bendenye ade)

     Tp, (masuk mud gembire) disebabkan sye budak baek, tbe-tbe lappy dah tolong save kan. Ade dkat auto save. Haha! Nampak sangat sye bute IT kn? Diam-diam je ok. Mse tu rase macam nak lompat dari tingkat 4 kolej UiTM Larkin sambil jerit "TQ ALLAH!". Haha Rasenye takde la over sangat kot. Kan3x?
Masalahnye lg, sye nk sambung la semule keje tu, tgk2 line internet lak lesap ditelan kegelapan malam. Hampeh!

     Sye pon dgan segale hormatnye, naek katil dan menjalankan xtvt buat peta seperti biase. Subuh td mse bangun solat, gelap jgak lg. Nasib baek sye tido lena nak mampuih! Cool je walaupun panas. (ciri-ciri orang beriman) Haha! Sye solat dalam gelap lagi romantik tu dgan sorang roomate sye ni. Lpas solat macam nk tdo semule. Mate pulak dah segar...Haish! Xde karen xtaw nak buat pe. Tbe-tbe sdar akan pentingnye elektrik. Huhu. Tbe-tbe roomate sye cakap : Marliza, sye xtaw nak buat pe la. Rse macam nk buat air panas. Jom masak air? (gne heater). 2saat lepas dy cakap sye teros gelak kan. Kah3x!



Moral of the story : Fikir dulu sebelum cakap pape.

That's all! Tata!

8 si cantik/kacak komen:

kambeng.karbonat said...

lepas ni kena bwk dapur gas pulak msok bilik. ;D

holaulala said...

haha taw xpe..huhu

kambeng.karbonat said...

bwk dapur gas xyah la kna daftar barang elektrik.jimat sikit.hahha

holaulala said...

tp, dah ade dapur gas, nk kne bli gas. lpas tu nk angkut 1 hal. tbe2 ade spotcheck, mne pulak nk humban tu? haha!

kambeng.karbonat said...

letak je dalam loker,pastu kunci loker,lepas 2 kunci bilik pastu lari jauh3.lepas dah abes spot cek balik la ke bilik tersayang semula.hahaah

holaulala said...

kalau awk dtg cni, msty dlm aty awk ckp (bertuahnye aku!)huhu~

kambeng.karbonat said...

xmau la p sana,
nk dok cni ja.
perlis permai lg mempersona. :D

holaulala said...

haha dudk2. kan orang cakap 'kalau'. Hee!

Template by:

Free Blog Templates