Wednesday, 18 May 2011

BLOGGER LELAKI vs BLOGGER PEREMPUAN


Assalamualaikum...

     Hai! Petang-petang ni memang takde benda yang sye boleh buat melainkan online, online dan online. Hahaa! ~alasan orang kurang rajin~ Ok, daripada sye dok melalut sesorang takde hala tuju, ada baiknye la kalau sye join segmen Abang Ben ni. Hee~ Kawan-kawan, jom start.


" SETUJUKAH ANDA BAHAWA WANG HANTARAN PERKAHWINAN DISEDIAKAN 100% OLEH PIHAK PENGANTIN LELAKI  ? "

     Ha...Nampak soalan CAPSLOCK kat atas ni? Ni la soalan yang sye nak jawab. Sebenarnye lebih kepada berkongsi pendapat.

Ok. Sye setuju dengan kenyataan atas ni tapi ade exception. Seperti yang korang semua taw kan, wang hantaran ni sebenarnye satu hadiah IKHLAS daripada pihak pengantin lelaki kepada pihak pengantin perempuan. Tak kisah lah berapa banyak pon yang nak di bagi, yang penting ikhlas. Wang hantaran ni cuma adat. Masalah timbul bagi pihak pengantin lelaki bila pihak pengantin perempuan letak nilai yang terlalu tinggi untuk hantaran. Hai...nak jual anak ke ape tu? Hah! Bila dah macam tu, yang perempuan tak reti-reti nak tolong? Kan nak kongsi hidup. Ape salahnye sama-sama sediakan wang hantaran?


Ok lah Abang Ben. Tu je lah. Hehe~ Sye ni blom kahwin, so tak pandai sangat nak bagi pendapat. Ape-ape pon, atas ni pandangan sye sendiri sebagai sedara sesama Islam:)) Pandangan korang pulak? Jom la kemukakan pendapat masing-masing. Sampai pukul 6 petang ni je taw. Klik header Abang Ben tu kalau nak join.

That's all! Tata!

1 comment:

Belog MTT said...

Singgah sini baca pendapat dari blog Incik Ben...

Jempot singgah BeloG MTT...

Blog Peribadi Milik Amirah Marliza@2011