Tuesday, 3 May 2011

Peristiwa di pagi hari...

Assalamualaikum...

     Hai! Pagi-pagi ni sye nak cerita cket pasal peristiwa jam 9 setengah pagi di dalam sebuah bilik tertutup di rumah saya.. hee! Bilik sye la tu... Ceriter nye macam ni...

     Pagi tadi sye tengah syok-syok dok mengonlinekan diri, tetibe bunyi something menyembur-nyembur. Mesti korang ingat ular kan? Tp bukan! Nak taw bunyi ape? Tu bunyi kucing... Bunyi kucing yang ketakutan... Tengah bising-bising kat belakang gobok baju tu, tetibe dua ekor anak kucing lari lintang pukang dari belakang gobok tu.

     Sye yang tengok kejadian tu pon berdebar-debar macam nak terkeluar jantung. Makaih! Terkejut tawu! Pastu keluar pulak si ibu kucing tadi dengan tergesa-gesa sambil bawak anak dia lagi sekor... Tp... ni nak keluar citer sedih ni... Anak kucing yang si ibu tadi bawak dah kena gigit... Yang si ibu plak gi letak betul-betul kat depan mata sye. Kesian taw kalau korang tengok macam mane kucing tu menggelupur kesakitan... Darah tak payah cakap la kan. Dah melimpah. Yang si ibu kucing tadi pergi la kejar pembunuh anak dia tu...

     Bila sye sampai je dapur, sye tengok ibu kucing tu tengah bergaduh dengan pembunuh anak dia tu. Yela... anak kan, sape tak naik hangin! Haish! Talak guna itu kucing! Sye masuk bilik semula, sye tengok anak kucing yang kena gigit tu dah mati...huhu! Kesiannye... Maap ye ibu kucing sebab tak dapat nak tolong...;(




     Tak lame lepas tu, ibu kucing pon masuk bilik. Slow je dia masuk. Bukan main berhati-hati lagi. Dia pegi kat bangkai anak dia. Cium-cium sikit, jilat-jilat sikit... Sedih taw... Mesti dia pon sedih tengok anak dia mati... Pastu dia pon keluar...

     Lepas kejadian ni, adik-beradik kucing yang lagi dua ekor tu dok terselit kat penjuru dinding. Mesti fobia. Mane tak nye. Jadi depan mata...Huhu! Yang sekor ni lagi teruk. Fobia sampai dengan adik beradik dia and ibu dia pon dia takut. Pantang ade bunyi sikit dia da marah menyembur-nyembur. Yela, kalau sye pon sye fobia. Memang kurang ajar betul kucing yang gigit anak kucing tu!

     Maaf ye kerana agak emotional dalam entry kali ni. Kalau hal-hal yang melibatkan kucing sye memang sensitip sikit. Huhu!

That's all! Tata!


9 comments:

RaraPuing said...

Morning :)
nice blog beb

rara follow sini klu rajin singgah my blog

http://puingcinta.blogspot.com/

Syazwana Zulkifeli said...

jejalan n terbaca..
huhu,sedihnya..
Nape tak join mak kucing g belasah 'pembunuh' tu?hehe

holaulala said...

rara..thanx...

syazwana.. baru nak join dy da lari..haha

kucarkacir said...

siannya kucing tu :(

holaulala said...

kucarkacir.. memang kesian..huhu!

HonEyBuNNy said...

sedihnya...
bapak kucing suka makan anak kucing kan...

selalu gak kucing2 ila jadi mcm tu..

holaulala said...

taw xpe..huhu patotnye kne ade pribhase kucing makan anak. hee!

Missara said...

sedihnyer..:'(

holaulala said...

memang pon huhu ;(