Tuesday, 30 August 2011

Syawal penuh keinsafan~

Assalamualaikum...

Hai! Semua dah puas beraye? Mestilah belom kan...Paling kurang kene raya 20 hari beru puas kan... Hahaha! Tak baik over2..;p Ok. Dah lama kan sye tak update. Hal ini disebabkan rasa malas yang melimpah ruah tu lah kan. = = Sye rajin, tapi sye ade penyakit malas. hahaha!

     Sebab dah lama tak update, so skarang sye akan menaip dengan kelajuan yang paling maksima. Konon macam denda la kan. Haha! Plez lah! Sye nak citer sket pasal RAYA.

Raya? Raya korang tahun ni meriah tak? Mesti lah meriah kan? Dengan baju 5 6 pasang, kuah doploh tigeploh jenis, ketupat ngn rendang, siap dodol ngn lemang bagai. Betol tak? Haha! Mau nye tak seronok!

     Sye? Sye raya simple je. Just ketupat + rendang + lodeh + kuah kacang + lemang... Kuih rye 2 3 jenis, dan baju kurung sepasang yang hanya siap setelah jam menunjukkan pukul 1 lbih pagi td. Tanpa kasut baru, tanpa tudung liplap2, tanpa beg baru. Hanya baju kurung baru SEPASANG. Hahaa! Hebak tak raya sye? Korang ade? Tak de kan...Haha!

Mula-mula rasa cam tacing la gak. Orang sumer citer pasal baju rye 5 6 pasang, kuih raye pnuh dapur, kasut rye ber-pasang2, tudung ber-helai2... Tapi, bila sye baca surat khabar; "Tiada hidangan selazat bubur nasi dan roti di pagi ramadhan" Hambik kau! Terus insaf. syukur la sye ade baju baru walaupun sepasang. Syukurlah sye ade kasut even tak baru. Syukurlah masih dapat merasa hidangan dan kuih rye, walaupun tak banyak, dan syukurlah masih dapat menyambut syawal walaupun tak segah artis... Hehe!

So, meh ramai2 sujud syukur. Haha! Ok. Gurau je..;p

Nota kaki : Alhamdulillah~ Raya korang macam mane plak?

That's all! Tata!

0 si cantik/kacak komen:

Template by:

Free Blog Templates