Monday, 16 April 2012

KAWAN

Assalamualaikum...

Bercerita tentang kawan...

1. Kawan tu bukan macam main FUTSAL.
Mula-mula kejar... Dah dapat sepak... :(

2. Kawan tu bukan macam main SKATE.
Mula-mula gosok…Lepas tu pijak... :(

3. Kawan tu bukan mcm main RAGBI.
Mula-mula peluk...Dah puas tendang… :(

4. Kawan tu bukan macam PAMPERS.
Dah pakai pastu buang… :(

5. Kawan tu bukannya macam BARANG KEMAS.
Waktu baru beli pakai…Dah sengkek gadai… :(

6. Kawan tu bukan macam PELANGI.
Hari cerah hilang…Hujan gerimis baru muncul... :(

7. Kawan tu bukan macam KERETA.
 Rosak sikit jual …Beli baru… :(

8. Kawan tu bukan macam CHIPSMORE .
Kejap ade kejap takde… :(

9. Kawan tu bukan macam BANK.
 Bila dah takde duit baru nak cari… :(

10. Lagi...Kawan tu macam ape ye ??? Hmmmm...



Haa…Kawan tu macam KORANG la…! =)



Walau apa pun tanggapan orang tentang kawan, bagi saya kawan tu amat-amat penting. Seorang kawan takkan biarkan kawan dia menangis, sedih, berduka, dan sebagainya…Kawan yang sejati adalah seorang kawan yang dapat diajak duduk dan berbincang tentang pelbagai perkara.

Yang penting, seorang kawan akan sentiasa menjaga hati kawan-kawannya dan akan sentiasa tolong menolong satu sama lain setiap masa bukan hanya semasa senang tapi di mana-mana saja… :)

Nota kaki: Hakikatnya, kawan ketawa senang di cari, kawan berduka? apepontakboleh!

1 comment: