Thursday, 19 April 2012

Saya panggil air, batu, burung!

Assalamualaikum...

Hai korang! Petang-petang ni biasa kita keluar main teng-teng kan? Tapi tu masa kecik-kecik dulu la. Sekarang kan dah moden...(moden katanye!) So, kita cerita-cerita je la sikit-sikit kat belog. Boleh kan?

Masa korang kecik-kecik, mesti pernah main permainan yang guna tangan tu kan? Sye pon tak tau nama betul permainan ni. Ada yang panggil 1 to jus la...ada juga yang panggil lat tali lat tali tamplom. Hahaha! Panggil la apa-apa yang korang suka.

Kalau saya, ada apa-apa je yang perlu kan keputusan, sye akan guna permainan ni. Siapa kalah dia la yang akan buat benda tu. Haha! Berguna jugak permainan ni sebenarnya. =p

Sye buat entry ni sebab sye  tengah belek-belek gambar kat wall la, kat FB orang la. Ok sye memang stalker! Hehe! Tiba-tiba TERtengok balik gambar masa kat Pantai Baluk. Buat apa pergi sana? Nak tau rajin-rajin la baca ENTRY ni. Ok. Sedang belek-belek gambar, ops! TERtengok pulak gambar si Nazhatul dengan Maryani tengah khusyuk main permainan yang sye sedang cerita ni...

Dan terhasillah animated GIF kat bawah ni....

TAADAAAA!!!

Photobucket

Haha! Ok. Bagi yang tak tau permainan ni, sekarang dah tau kan? Alahai...comel je Nazhatul dengan Maryani ni main mende alah ni tengah-tengah malam dengan muka beriye. Ye. Anda patut contohi kesungguhan mereka ni. (kepada yang di puji sila jangan ambil serius)lalala~

Awak 2 orang, sorry ye. Jangan marah-marah. Jangan nangis-nangis. Ni kenangan kita-kita je...;-p

Nota kaki: Sye panggil permainan ni game 'air batu burung'. Haha! Korang pulak?

4 comments:

Cik Aish said...

hehe mmg best pun main ni.. :D

♔Lady Ainaa♔ said...

sy sampai skrg main bende ni...sape kalah, kene jentik..heheheheh....permainan yg nmpk kanak2 tulah yg dpt mnggembirakan hati kita ^.^

holaulala said...

@Cik Aish kan? hehehe!

holaulala said...

@♔Lady Ainaa♔ jentik tgn..huhu! sakit la kalau lawan ngn laki..haha!

Blog Peribadi Milik Amirah Marliza@2011