Wednesday, 31 October 2012

Harapan

Assalamualaikum...

tak lama lagi aku bakal konvo. Diploma in Business Studies. Sidang 15. No giliran B576. seronok. tp sayang, rasa seronok tu hanya pada aku.

kawan aku sibuk bercerita ayah dia dah tempah baju untuk pergi tengok dia konvo. aku senyum. aku cakap dekat pakcik. konvo 3/12/2012 ni. dia cakap jauh nak pergi sampai Shah Alam. tak biasa katanya. aku senyum. aku bagitau pakteh. konvo 3/12/2012 ni. dia cakap, tanya abang boleh pergi ke tak. kalau boleh, abang je la yang pergi. tapi aku tau, kalau bagitau abang, mesti dia akan cakap, tengoklah kalau cuti.

aku tak pernah mintak sesiapa datang jenguk aku masa duduk asrama. aku tak pernah mintak duit untuk bayar yuran. aku tak pernah mintak duit belanja. aku tak pernah mintak raikan hari lahir aku. aku tak pernah mintak datang sekolah tandatangan kad laporan exam! tak pernah kan. sampai aku rasa aku dah tak pandai nak mintak apa-apa.

cuma kali ni je. kali ni je aku harap ada yang akan tengok aku konvo nanti. aku tak mintak banyak. cuma datang tengok je. cukup. kalau mak dengan abah ade, mesti diorang gembira. yela kan, aku anak diorang yg pertama dan terakhir yang dapat diploma. sayangnya... harapan tinggal harapan.

mak abah, even tak de orang tengok sekali pun, even adik kene pergi sorang2 sekali pun, adik dah tak kisah. diploma ni untuk mak dan abah. bukan untuk mereka. InsyaAllah ijazah bakal menyusul.

Nota kaki: Terlalu berharap hanya buatkan kita lebih berkecil hati. maka simpanlah harapan untuk perkara yang lebih pasti.

1 si cantik/kacak komen:

amirr cCy said...

bsabar je la yek..smoga brjaya. ;)

Template by:

Free Blog Templates