Tuesday, 19 February 2013

sindrom.

Assalamualaikum...

bukan nak cerita pasal sindrom down ke ape. tapi nak cakap pasal sindrom gatal-gatal yang melanda daku. entah mana dapat aku pon tak tau. memang la masa di Balok hari tu ramai yang kena gatal-gatal kat kaki macam kulat air tu. tapi aku tak kena la masa kat sana. aku kena sehari lepas balik daripada Balok dan... hah sampai hari ni kegatalan memang tak terbendung. siap bengkak bagai. rasa tension sebab tidur terganggu.- -

dengar cerita, hujan-hujan ni biasa lah air tercemar. ha. siapa suruh lari-lari lalu kat air longkang tu. kan dah kena. tambah pulak antibodi tak kuat (antibodi?). apa-apa la kan. harap-harap kulat air biasa je. aku dah lumur ubat gatal-gatal. esok-esok okayy la tu.

gatal tu dah satu hal. sejak dua menjak ni kepala sakit sampai kena ikat guna kain. ala-ala nobita semangat nak buat homework tu. makcik aku kata tak cukup tidur agaknya. tapi aku rasa macam dah terlebih pulak. eh aku tak tau la pulak apa masalah aku ni. nak kata fikir pasal assignment, tengah holiday lagi. hmm. mungkin fikir masalah meteor yang jatuh ke bumi agaknya.


dan lagi satu masalah aku ni. bila start nak tido je tak semena-mena kesejukan melampau datang. memang la aku bukak kipas. habis tu kalau tak bukak nyamuk pulak datang menggangggu. nyamuk kat rumah ni dah gagah perkasa. setakat ubat nyamuk ke, sheltox ke, dia boleh lari-lari joging-joging kot kat dinding. siap nyanyi kat telinga dodoikan tidur. aku sampai buntu. dalam dilema. tak tau nak bukak kipas ke, nak tepuk nyamuk. tapi sebab tak nak jadi pembunuh, maka aku bukak kipas. tapi tu lah. sejuk dia sampai tulang.

makanya, dengan sindrom-sindrom (sindrom ke?) di atas, aku menganggap bahawa aku mungkin bakal di serang demam. makanya (makanya x sudah2) aku pon telan la panadol setiap kali nak masuk tidur. setakat ni okay lagi. yela kan, dadah ada lagi dalam badan. haha!

saja je nak cerita sebab rasa nak menaip. hari ni mungkin dapat menaip. esok lusa kita tak tau kan? hewhew! Assalamualaikum!

0 si cantik/kacak komen:

Template by:

Free Blog Templates