Tuesday, 28 May 2013

JDT, Pahang, dan KUCING!

Assalamualaikum...

Semalam kecoh dekat TL baik FB mahupun Twitter. Masing-masing sibuk bertelagah pasal isu perlawanan JDT dan Pahang di batalkan! Antara isu yang dibangkitkan ialah isu...KUCING! Kucing?? Really??


Kucing tu tak bersalah. Dia cuma melepaskan hajat. Manusia yang ada akal patut berfikir panjang. Jangan salahkan kucing yang tak de akal. Bila masing-masing sibuk cari salah masing-masing, kucing yang tak de kaitan tiba-tiba terbabit. Inilah manusia. Sentiasa mencari salah orang lain. Benda kecik dibesar-besarkan. Bergaduh semata-mata sebab BOLA SEPAK. Orang luar tengok gelakkan je. Kalau macam ni lah gayanya,  tak pernah nak bersatu, esok lusa orang luar tu senang-senang je datang jajah Malaysia balik. Bola sepak tu dicipta sebagai permainan. Permainan umumnya ialah medium untuk mengeratkan hubungan antara satu sama lain. Bukan memecahbelahkan. Agak sedih jugak la bila timbul insiden yang macam ni. ;( Baik tak wujud bola sepak lagi bagus. 

Kalau macam dulu semua main guli je mesti takde yang dok gaduh-gaduh macam sekarang ni. Hahah~ tapi nak buat macam mana kan. Ni lah dunia akhir zaman...sekian~

7 comments:

AiSyA LiEzA said...

hehehe.. femes jap kucen tuh.. tapi jgn disebutkan benda tu munculnyer smgat kenegerian y negetif..hehhe.. tangguh kan je un bukan batal :))

Amirah Marliza said...

yup batal utk malam tu. bukan batal terus. tp dgr cerita next match without penyokong.haa

faaizz d. zul said...

tengah google news JDT vs Pah, terjumpa blog ni.

Kucing most wanted, ftw!

kah3

||aLeaSaRa|| said...

hahahha adeihh...kesian kucing tu tersedak2 kena perli ngeeee....

Anonymous said...

kucing pnyokong jdt uh ..d lepaskn utk 'melepas' d tngah padang ..nak pasang pawang kot .hahaha

Amirah Marliza said...

faizz-hahah! taw xpe..

sara-kan.. kesian kucing xbersalah..haha

zan-haha bnyak la.. jdt hantar harimau kang haa..

Anonymous said...

haha .ganaz owh ..da kucing pnye pawang ta berkesan sgt ni na hantar harimau pulak .adeii ..hantar jew ah ,tp pastikan harimau tu tak 'melepas' dlm padang cm c kucing uh k .keh3 !

Blog Peribadi Milik Amirah Marliza@2011